14И3О03 - Патолошка физиологија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Патолошка физиологија | |||
Акроним | 14И3О03 | |||
Акроним | Ветеринарска медицина | |||
Модул | ||||
Тип студија | интегрисане академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.5 | Статус предмета | обавезан | |
Услов | Физиологија, Хистологија | |||
Циљ предмета | Проучавање поремећаја који су заједнички многим болестима, а не само једном нозолошком ентитету, како би се могла схватити комплексност патофизиолошких процеса у животињском организму | |||
Исход | Од студента се очекује да зна поремећаје свих органских система, разуме реакцију организма на поремећаје хомеостазе и механизме настанка болести, зна да их повеже са симптомима и уме да повеже биохемијске, хематолошке и ендокринолошке промене у крви и телесним течностима са поремећајима функција појединих органских система | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Реакција организма на штетне факторе и болест (1). Поремећај метаболизма воде и натријума (2). Поремећаји ацидо-базне равнотеже (2). Поремећаји црвене и беле крвне лозе (3). Поремећаји хемостазе (2). Акутно запаљење (2). Реакција домаћина на инфекцију (3). Поремећаји имунитета (3). Поремећаји функције бубрега (3). Поремећаји функције респираторног тракта (3). Поремећаји функције кардиоваскуларног система (3). Поремећаји функције дигестивног тракта (5). Поремећаји функције јетре и панкреаса (3). Поремећаји функције ендокриног система (3). Поремећај метаболизма калцитриола (1). Поремећај метаболизма угљених хидрата (2). Поремећај метаболизма масти (1). Поремећај функције нервног система (2). Поремећаји функције мускуло-скелетног система (1). | |||
Садржај практичне наставе | Анализа црвене крвне слике (6). Анализа беле крвне слике (6). Поремећаји хемостазе (6). Поремећаји протеинемије (3). Поремећаји варења (6). Поремећаји ендокриног система (6). Поремећаји функције бубрега и клинички преглед мокраће (6). Колоквијуми и дијагностички задаци (6). | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска настава са интерактивим учењем, уз примену савремених помагала; практична настава у лабораторији, писмени семинарски радови, усмена одбрана семинарских радова, тестови, интерпретације клиничких случајева на основу промењених хематолошких, ендокринолошких, биохемијских параметара и функционалних тестова, индивидуалне и групне консултације | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 3 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 7 |