14Д2И31 - Молекуларни маркери у анализи и детекцији расне припадности и педигреа
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Молекуларни маркери у анализи и детекцији расне припадности и педигреа | |||
Акроним | 14Д2И31 | |||
Акроним | Ветеринарска медицина | |||
Модул | ||||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни | |
Услов | Уписан семестар у коме се слуша предмет | |||
Циљ предмета | Савладавање метода молекуларне генетике у циљу тестирања родитељства, анализе сродства и утврђивања расне припадности. | |||
Исход | Разумевање улоге тестирања родитељства у верификацији педигреа животиња и програмима гајења животиња. Упознавање са факторима који утичу на прецизност теста за утврђивање родитељства и анализи педигреа. Оспособљавање за самостално извођење теста на родитељство, анализе сродства и утврђивање расне припадности. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Теоријска настава: Од Мендела до молекуларних маркера. Типови молекуларних маркера. Нуклеарна и митохондријална ДНК и анализе корелација генетских полиморфизама са одређеним фенотипским карактеристикама. Употреба података добијених анализом полиморфизама ДНК у утврђивању сродства, родитељства и изради педигреа. | |||
Садржај практичне наставе | Самостални истраживачки рад: Изолација ДНК, амплификација конзервираних региона митохондријалне ДНК, амплификација микросателита нуклеарне ДНК (PCR, real-time PCR, RT-PRC, PCR-RFLP, LAMP), визуелизација резултата гел-електрофорезом и секвенционирањем и анализа добијених резултата у циљу анализе сродства, родитељства и израде педигреа | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Tеоријска настава: припрема семинарског рада, јавно излагање и критичка дискусија. Самостални истраживачки рад: извођење експеримента, анализа и дискусија резултата. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |