14С1О02 - Стандарди добре ветеринарске праксе
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Стандарди добре ветеринарске праксе | |||
Акроним | 14С1О02 | |||
Акроним | Ветеринарска медицина | |||
Модул | ||||
Тип студија | специјалистичке академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | обавезан | |
Услов | ||||
Циљ предмета | Упознавање са савременим етичким, комуниколошким и менаџерским стандардима савремне ветеринарске професије. Оспособљавање за примену утилитаристичких, деонтолошких принципа моралног одлучивања, основних принципа обезбеђења и очувања добробити (Брамбелова конвенција, правило „5 слобода“, „3Р“ правило) и оцена добробити животиња свих употребних категорија | |||
Исход | Специјализант треба да сагледа улогу вештина меке ветерине у функционисању савременe ветеринарске праксе. Да правилно разуме позицију власника и значај реалне и ефикасне комуникације. Да се упозна са основним принципима персуазије и неопходним вештинама за њему правилну употребу у свакодневној пракси | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Улога, статус ветеринарске праксе у актуелном друштвеном тренутку, колективна одговорност струке и појединачна одговорност ветеринара. Појам добре ветеринарске и лабораторијске праксе и њени конкретни сегменти. Етичке основе актуелне ветерине. Релација ветеринар-клијент-пацијент. Извори клијентовог незадовољства и начини контроле. Комуникација ветеринара са клијентом, тржиштем, колегама, Управом. | |||
Садржај практичне наставе | Представљање примера добре ветеринарске праксе , посета успешним колективима. Оцена добробити: фармских животиња (говеда, оваца, свиња, живине), коња, паса у одгајивачницама и прихватилиштима, напуштених животиња, животиња у зоолошким вртовима | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, иницијација активног учешћа полазника, радионице, мултимедијална обрада наставних једница. Теоријска настава комбинована са интерактивним радом уз коришћење аудио-визуелних техника неопходних за упознавање механизама обезбеђења и оцене добробити и практична настава на фармама, ергелама, одгајивачницама паса, прихватилиштима за животиње и институцијама за рад са огледним животињама | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 30 | Усмени испит | 15 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |