14И4И01 - Фармакогнозија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Фармакогнозија | |||
Акроним | 14И4И01 | |||
Акроним | Ветеринарска медицина | |||
Модул | ||||
Тип студија | интегрисане академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 2.0 | Статус предмета | изборни | |
Услов | Treća godina studija | |||
Циљ предмета | Стицање основних знања о лековитим дрогама, њиховом добијању и испитивању, упознавање са начином справљања фитопрепарата,....... | |||
Исход | Студент треба да зна основне карактеристике биљака, као извора лековитих супстанција, технологију добијања дрога и њихове састојке, основне карактеристике најважнијих активних супстанција, ..... | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Увод, дроге, производња дрога и испитивање дрога, фитопрепарати, секундарни метаболити биљака, биолошка функција и класификација (2). Опште карактеристике и дефиниција алкалоида (пиролидински алкалоиди, пиперидински алкалоиди, пиридински алкалоиди, индолни алкалоиди, стероидни алкалоиди, itd. (13). | |||
Садржај практичне наставе | Гледање филмова о лековитим биљкама, начину њиховог брања, ситњења и сушења, те екстракцији активних принципа, односно фармаколошки активних супстанција. (15). | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска настава се изводи интерактивним учењем, уз примену аудио-визуелних метода (ПоwерПоинт презентације), практична настава обухвата (поред гледања филмова) и разговор о фармаколошки активним супстанцијама пореклом из биља, те могућностима њихове примене у ветеринарској медицини. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 10 |