14И1О02 - Зоологија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Зоологија | |||
Акроним | 14И1О02 | |||
Акроним | Ветеринарска медицина | |||
Модул | ||||
Тип студија | интегрисане академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | обавезан | |
Услов | Уписан први семестар | |||
Циљ предмета | Предмет Зоологија има за циљ да кроз упознавање са теоријским и практичним аспектима биологије животиња припреми студенте за праћење претклиничких и клиничких предмета на студијама Факултета ветеринарске медицине. | |||
Исход | Студент треба да зна основне појмове упоредне зоологије, бинарне номенклатуре, таксономије и зооекологије, еволуције и основне принципе генетике. Студент треба да разуме: основне механизме наслеђивања и еволуције, основне механизме сегрегације и интеракције наследних фактора током репродукције животиња, основне механизме детерминације пола, основне механизме репарације и рекомбинације наследног материјала прокариота и еукариота. Студент треба да уме да микроскопира, прави нативне микроскопске препарате, савлада методу препарације хромозома животиња и одреди таксономски статус, морфолошке особине и еколошке особености свих доместификованих и неких дивљих анималних врста. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Зоологија. Основни принципи систематике и таксономије живих бића, пет царстава живих организама (2). Pseudocoelomata, Coelomata – Mollusca, Annelida и Arthropoda (2). Chordata (4). Основни принципи екологије (4). Основни принципи еволуције (2). Принципи генетике. Примена генетике у ветеринарској медицини, менделизам, гени, генотип и фенотип, механизми наслеђивања и типови генских интеракција (2). Биолошки смисао постанка ДНК, хромозоми еукариота, централна догма молекуларне биологије (2). Регулација активности гена прокариота и еукариота (2). Генетичке основе деобе ћелија, ванједарно наслеђивање (2). Везани гени и рекомбинације, генетика детерминације пола (2). Генске мутације, генотоксичнот, хромозомске аберације, репарација ДНК (4). Квантитативна генетика, генетика популација, технологија рекомбинантне ДНК и геномика (2). | |||
Садржај практичне наставе | Микроскоп и микроскопирање (2). Морфологија и детерминација протозоа(2). Морфологија и таксономски кључеви за Cnidaria, Plathelminthes, Pseudocoelomata, Mollusca(2). Морфологија и таксономски кључеви за Annelida, Arthropoda(2). Морфологија и таксономија Chondrichthyes, Osteichthyes, Amphibia, Reptilia, Aves и Mammalia (12). Генетичке основе деобе ћелија (2). Формална генетика(4). Цитогенетика(4). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска настава са интерактивним учењем, уз примену аудио-визуелних метода (PowerPoint презентације, филмови). Демонстрације и практичне вежбе микроскопирања. Појединачни рад студента на микроскопу (изучавање и цртање изабраних препарата). Лабораторијске вежбе из цитогенетике. Непосредни контакт са животињама у Бео Зоо Врту. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 4 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 16 | |||
Семинари | 0 |