14Д1О07 - Нервни и хуморални механизми регулација
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Нервни и хуморални механизми регулација | |||
Акроним | 14Д1О07 | |||
Акроним | Ветеринарска медицина | |||
Модул | ||||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 7.0 | Статус предмета | обавезан | |
Услов | уписан семестар у коме се слуша испит | |||
Циљ предмета | Да студентима приближи улогу нервног система у регулацији и контроли функције других органских система , да оспособи студента за комплексно сагледавање хуморалне регулације и контроле органских система и ткива, да допуни знања студената о бројним биолошким молекулима, што је неопходно да би студенти могли да схвате различита патолошка стања, да омогући ефикасно усвајање знања о разним интегралним регулацијама значајним за функционисање органских система (хематопоетског, кардиоваскуларног, дигестивног, респираторног, ендокриног), што представља основу за разумевање њихових промена током болести, да омогући успешно усвајање знања на предметима наредних година студија | |||
Исход | Да зна на који начин су регулисане функције органа и органских система, да разуме њихову повезаност и да уме да примени стечено знање приликом решавања различитих проблема у експерименталном и практичном раду. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Интегративна улога соматског и нервног система у регулацијама физиолошких и патофозиолошких стања. Механизми настанка бола. Синаптичка трансмисија, неуротрансмитери, неуромодулатори. Сигнални молекули, хормони, прохормони, парахормони. Механизам регулације концентрације хормона у циркулацији. Хормонски рецептори. Ендогена биолошки активна једињења и њихов значај у патолошким процесима. Хуморална регулација хематопоезе, регулација ангиогенезе, клинички значај испитивања у физиолошким и патофизиолошким стањима. Осврт на енергетски метаболизам и његову регулацију. Нервна и хуморална регулација функције дигестивног тракта, кардиоваскуларног и респираторног система. Нервна и хуморална регулација репродукције. Функционално испитивање ендокриног система. Физиологија и патофизиологија стреса, са посебним освртом на утицај стресне реакције на имунски систем и метаболизам | |||
Садржај практичне наставе | СИР | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | ||||
Методе извођења наставе | теоријска настава; семинарски радови, јавно излагање и дискусија | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |